Artykuł o mechanice samochodowej, warsztatach i serwisowaniu

tąpienia przyczynia się bardzo wysoka temperatura otoczenia doprowadzająca do jego przegrzania oraz korzystanie z płynów silnikowych o złej jakości. Dlatego najlepszą metodą na zachowanie silnika w dobrym stanie jest kupowanie pły

Artykuł o mechanice samochodowej, warsztatach i serwisowaniu

Zachowanie silnika w dobrym stanie

Awaria silnika samochodowego może być spowodowana wieloma czynnikami. Najczęściej, jednak, przyczyny awarii silnika są dosyć prozaiczne. Do ich wystąpienia przyczynia się bardzo wysoka temperatura otoczenia doprowadzająca do jego przegrzania oraz korzystanie z płynów silnikowych o złej jakości. Dlatego najlepszą metodą na zachowanie silnika w dobrym stanie jest kupowanie płynu silnikowego o dobrej jakości. Jeżeli jednak mamy problem z silnikiem samochodowym, to jego naprawa może zostać sprawnie przeprowadzona w każdym warsztacie. Jednak w niektórych przypadkach naprawa silnika okazuje się być nieskuteczna, a wówczas potrzebna jest jego wymiana na nowy silnik, pochodzący z Polski lub z zagranicy w zależności od tego, jakim typem samochodu jeździmy.


Pompa sekcyjna

Pompa sekcyjna (dawniej pompa wtryskowa) jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa.

Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku. Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego.

Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw. sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder. Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika).

Pompa składa się z:

przewodów doprowadzających paliwo,
cylindra pompy,
tłoczka,
zaworu odcinającego,
przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości),
wtryskiwaczy,
listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji,
korektora dawki paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna


Definicja wtrysku

Wtrysk paliwa ? sposób dostarczenia paliwa do silnika spalinowego.

Wtrysk paliwa jest stosowany powszechnie w silnikach wysokoprężnych oraz w silnikach o zapłonie iskrowym. W silnikach o zapłonie iskrowym wtrysk paliwa praktycznie wyparł z użycia zasilanie gaźnikowe.

Historycznie występowały układy wtryskowe sterowane mechanicznie, hydraulicznie i elektromechanicznie, obecnie powszechnie występuje sterowanie wtryskiem elektroniczne poprzez układ komputerowy.

W silnikach wysokoprężnych najczęściej stosowany jest wtrysk bezpośredni, rzadziej wtrysk pośredni i w tych konstrukcjach silników stosuje się tzw. układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa



© 2019 http://dolce-vita.net.pl/