Co warto wiedzieć o podatkach i księgowości

że zrealizowania praktyk w tym zakresie. Oczywiście zawsze pożądane są dodatkowe kursy i szkolenia, a także studia podyplomowe. Warto też pamiętać, że im większe doświadczenie ma księgowy, tym większe szanse ma na uzyskanie posady

Co warto wiedzieć o podatkach i księgowości biuro rachunkowe warszawa ochota

Księgowość ? co jest potrzebne do pracy na tym stanowisku

Co trzeba zrobić, aby zostać księgowym? Wymagania dotyczą przede wszystkim ukończenia kierunkowej szkoły, a także zrealizowania praktyk w tym zakresie. Oczywiście zawsze pożądane są dodatkowe kursy i szkolenia, a także studia podyplomowe. Warto też pamiętać, że im większe doświadczenie ma księgowy, tym większe szanse ma na uzyskanie posady w większych korporacjach, gdzie praca odbywa się w bardziej zaawansowanej formie. Oczywiście w tego typu miejscach wraz z większymi obowiązkami, rosną także zarobki. Warto też pamiętać, że księgowy może założyć indywidualną działalność. Taki samodzielny księgowy przede wszystkim powinien zadbać o odpowiednie certyfikaty, które uprawniają go do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.


Podstawowe zadania w księgowości

Czym zajmuje się księgowy? Najogólniej mówiąc jego praca opiera się na dokonywaniu różnego rodzaju wyliczeń, przy wykorzystaniu różnego typu kalkulatorów i w oparciu o odgórnie ustalone przepisy. W praktyce jednak księgowy ma także inne obowiązki, do których zaliczamy między innymi dekretowanie dokumentów, udział w sporządzaniu sprawozdań, raportów i zestawień, prowadzenie ewidencji księgowych, czy przygotowywanie różnego rodzaju przelewów. Poza tym księgowy na bieżąco współpracuje z instytucjami zewnętrznymi takimi jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, czy Urząd skarbowy oraz z bankami. Zakres obowiązków księgowego jest zatem rozległy, a księgowość musi być realizowana w zasadzie w każdej firmie, w której prowadzone są rachunki finansowe.


Kontrola dokumentów księgowych w firmie

Prowadzenie finansów w firmie zazwyczaj powierzamy specjalistom znającym się na księgowości i rachunkach. Ale samo dokonywanie rozliczeń i operacji finansowych w firmie nie wystarcza. Niezbędne jest także kontrolowanie, czy są one wykonywane właściwie i zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi. Kontrola dokumentów finansowych ma uwzględniać zarówno stronę merytoryczną, formalną, jak i rachunkową. W firmie powinna być powołana jednostka, która będzie odpowiadać za tą kontrolę i zatwierdzać poprawność dokumentów finansowych. Jest to o tyle istotne, że kontrola ta jest również prowadzona przez pomioty zewnętrzne, na przykład Urząd Skarbowy, który za nieprawidłowości w rozliczeniach wyznacza kary pieniężne.



© 2019 http://dolce-vita.net.pl/