Jak postąpić w przypadku awarii samochodu?
Każdy z pewnością chciałby, by jego samochód zawsze był sprawny i gotowy do drogi. Aby mogło tak być, musimy oczywiście dbać o niego we właściwy sposób, a składa się na to wiele czynności. Przede wszystkim musimy dbać o niego na co dzień, ale dodatkowo odpowiednio zajmować się nim, gdy ulegnie awarii. Jeśli już do tego dojdzie, należy niezwłocznie udać się do sprawdzonego serwisu i zapewnić sobie usługi najwyższej jakości. Dzięki temu każda awaria zostanie naprawiona szybko i skutecznie, a my unikniemy zbędnych komplikacji oraz niedogodności. Nigdy nie warto podejmować się napraw na własną rękę, ponieważ w ten sposób możemy jedynie pogorszyć sytuację, która i tak jest już dla nas bardzo niekomfortowa.
Wikipedia o wale (maszyny)
Wał ? część maszyny, najczęściej w kształcie walca, obracająca się wokół własnej osi wraz z zamocowanymi na niej elementami, służąca do przenoszenia momentu obrotowego. Na wale mogą być osadzone: koła zębate, piasty, tarcze hamulcowe itp.
Jeśli wał obciążany jest momentem skręcającym i momentem gnącym, działającymi w płaszczyznach prostopadłych względem siebie, wymagają zsumowania przy pomocy hipotez wytężeniowych. Największe zastosowanie ma tu hipoteza Hubera-Misesa-Hencky'ego. Wypadkowe obciążenie podzielone przez wytrzymałość jednostkową, na całej długości wału, pozwala wyznaczyć jego minimalny zarys. Zarys rzeczywisty projektuje się tak, by opisywał on zarys minimalny oraz spełniał wymogi montażowe i funkcjonalne.
Szczególną formą wału jest wał korbowy oraz wał giętki.
Odmianą wału jest też wał napędowy, służący do doprowadzania napędu do podzespołów maszyny, które nie mogą być połączone bezpośrednio, ze względu na oddalenie od siebie, bądź konieczność zapewnienia pewnej ruchomości tych elementów względem siebie. Wały tego typu znajdują zastosowanie w samochodach z silnikiem z przodu, napędzającym oś tylną.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_(maszynoznawstwo)
Klasyfikacja silników tłokowych
Ze względu na czynnik roboczy
silniki spalinowe tłokowe
silniki parowe
silniki pneumatyczne
silniki hydrauliczne
Ze względu na ustawienie cylindrów
silniki rzędowe
silniki widlaste (w układzie V)
silniki gwiazdowe
silniki w układzie przeciwsobnym (?bokser?)
silniki w układach specjalnych: dwurzędowy, X i delta
Ze względu na rodzaj ruchu tłoka
silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym
silnik z tłokami przeciwbieżnymi
silniki z tłokiem obrotowym (?silnik Wankla?)
Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym
silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe
Ze względu na prędkość obrotową (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)
silniki szybkoobrotowe
silniki średnioobrotowe
silniki wolnoobrotowe
Ze względu na średnią prędkość tłoka (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)
silniki szybkobieżne
silniki średniobieżne
silniki wolnobieżne
Ze względu na sposób prowadzenia tłoka
silniki bezwodzikowe
silniki wodzikowe lub krzyżulcowe (wodzik dwustronny).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy