Serwisowanie auta

ynnej lub gazowej. Do stosowanych paliw należą m.in: benzyna benzyna bezołowiowa etylina LPG - gaz płynny CNG - sprężony gaz ziemny metanol alkohol etylowy (jako samodzielne paliwo lub jako dodatek do benzyn) Stosunek pa

Serwisowanie auta

Warto wiedzieć

Paliwem spalanym w silniku iskrowym musi być paliwo intensywnie parujące w układzie zasilania silnika w paliwo lub w cylindrze silnika. Paliwo to może występować w formie płynnej lub gazowej. Do stosowanych paliw należą m.in:

benzyna
benzyna bezołowiowa
etylina
LPG - gaz płynny
CNG - sprężony gaz ziemny
metanol
alkohol etylowy (jako samodzielne paliwo lub jako dodatek do benzyn)
Stosunek paliwa do powietrza w mieszance powinien być utrzymany w odpowiednim dla danego silnika przedziale. Zbyt mała ilość powietrza sprawia, że mieszanka staje się zbyt bogata - sprawność silnika maleje, spalanie jest niezupełne, wzrasta stężenie tlenku węgla w spalinach1. Zbyt duży stosunek powietrza do paliwa powoduje zubożenie mieszanki, co skutkuje rozciągnięciem spalania w czasie do suwu rozprężania1.

Silnik może być zasilany w paliwo poprzez: gaźnik, wtrysk paliwa (bezpośredni lub pośredni; jedno- lub wielopunktowy) oraz mieszalnik gazu1. Paliwo przed dotarciem do komory spalania musi zostać rozpylone w powietrzu1.

Silnik iskrowy może być zbudowany w układzie silnika dwusuwowego, jak i w układzie czterosuwowym, istnieje jeszcze tzw. silnik Wankla z obrotowym tłokiem (rotorem), jest jednak bardzo rzadko stosowany. Odmiana czterosuwowa w wielu krajach nazywana jest silnikiem Otto.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym


Przepustnica - czym jest? Co robi?

Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).

Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.

W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica


Czy powinniśmy samodzielnie wymieniać części w aucie?

Jeśli nasz samochód się popsuje, konieczna oczywiście będzie naprawa, a przeprowadzić możemy ją na wiele sposobów. Czasem oddajemy samochód do mechanika, czasem staramy się działać samodzielnie, jednak w konkretnych sytuacjach zawsze warto dobierać odpowiednie metody, które zapewnią nam to, że wszystko przebiegnie bez komplikacji. Jeśli pojawia się konieczność, by wymienić jakąś część, trzeba będzie zastanowić się jak najlepiej to zrobić. Zdecydowanie nie warto wielu z nich wymieniać samodzielnie, ponieważ często potrzeba do tego specjalistycznych sprzętów, których przecież w domu nie posiadamy. Aby nasz samochód szybko odzyskał sprawność, powinniśmy dane części wymieniać w warsztacie, dzięki czemu zyskamy pewność, że nie pojawi się żaden kłopot.



© 2019 http://dolce-vita.net.pl/